Το καλοκαίρι είναι επιτέλους εδώ! Ένα καλοκαίρι που τόσο πολύ χρειαζόμαστε.

Το μυαλό μας τρέχει σε παραλίες, όμορφα τοπία, αγαπημένα μας πρόσωπα και ξεγνοιασιά.

Δεν θα μπορούσε βέβαια από τις διακοπές μας να λείπουν οι ωραίες ταβερνούλες, οι τοπικές γεύσεις και γενικά ο κοινωνικός χαρακτήρας που παίρνει το φαγητό αυτές τις ημέρες. 

Είναι σημαντικό αυτές τις στιγμές γύρω από το φαγητό να μπορούμε να τις απολαύσουμε, χωρίς άγχος γύρω από αυτό και χωρίς να στερούμαστε με τον φόβο των κιλών. 

Γι’ αυτό το healthysetgo σας ετοίμασε έναν πρακτικό οδηγό να σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής χωρίς στερήσεις και άγχος.

Πείτε όχι σε δίαιτες τελευταίας στιγμής πριν βγείτε στην παραλία. Το πιθανότερο είναι πως θα σας δημιουργήσουν έντονο αίσθημα πείνας και στέρησης, και ακόμα και αν δείτε την ζυγαριά σας να κατεβαίνει κάποια κιλά, αυτά θα επανέλθουν, μόλις επανέλθετε στο σύνηθες πρόγραμμά σας. Υιοθετήστε ένα βιώσιμο πρόγραμμα διατροφής, με έμφαση στην ισορροπία, την γεύση και τις ανάγκες σας.

Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό. Πριν φύγετε για την παραλία ή την βόλτα σας, καταναλώστε ένα θρεπτικό και χορταστικό πρωινό. Αυτό θα σας δώσει ενέργεια και  θα ρυθμίσει σωστά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας. Φροντίστε το πρωινό σας να περιλαμβάνει κάποια φρέσκια τροφή (π.χ. φρούτο εποχής), μία πηγή πρωτεΐνης (π.χ. γιαούρτι) και μία πηγή σύνθετου υδατάνθρακα (π.χ. νιφάδες βρώμης, ψωμί ολικής).

Μην παραλείπετε γεύματα για να φάτε το βράδυ έξω. Αυτό πιθανόν να σας οδηγήσει σε υπερκατανάλωση φαγητού. Φροντίστε να τρώτε κάθε 3-4 ώρες και να έχετε ποικιλία και ισορροπία στις επιλογές σας.

Το μέγεθος της μερίδας μετράει. Εκτός από τα συχνά γεύματα, είναι σημαντικό να έχετε και σωστές μερίδες, οπότε δώστε έμφαση στην ποσότητα.

Οργανώστε τα γεύματα σας. Σκεφτείτε τι μπορείτε να φάτε όταν είστε έξω, τα ωράρια σας και ψωνίστε αναλόγως. Αυτό θα σας γλιτώσει χρόνο, χρήματα αλλά και κακές ή ανθυγιεινές επιλογές φαγητών.

Πείτε ναι σε πολλά φρουτάκια. Με τα εποχικά και νόστιμα φρουτάκια δεν μπορείτε ποτέ να κάνετε λάθος. Επιλέξτε τα σαν σνακ, ενδιάμεσα των γευμάτων, και συνδυάστε τα με μία πηγή πρωτεΐνης όπως λίγο τυράκι.  Μπορείτε να τα πάρετε και μαζί σας, σαν σνακ στην παραλία.

Προσέξτε το φαγητό που θα παραγγείλετε. Καλό είναι να αποφύγετε τα τηγανητά τρόφιμα ή τρόφιμα με βαριές σάλτσες, καθώς είναι συνήθως πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, περιέχουν πολλές περισσότερες θερμίδες και είναι δύσκολα στην πέψη τους. 

Παραγγείλτε πάντα και σαλάτα. Επιλέξτε σαλάτες με ποικιλία λαχανικών και χρωμάτων. Αυτός είναι ένας τρόπος να νιώσετε καλύτερο κορεσμό, να μείνετε χορτάτοι για περισσότερη ώρα και να προσλάβετε  τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε.

Προσέξτε τα ποτά που καταναλώνετε. Προσπαθήστε να περιορίσετε την καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ και να παραμένετε στις συστάσεις, ένα ποτό για τις γυναίκες και δύο για τους άνδρες. Επίσης, η επιλογή αλκοόλ είμαι σημαντική, για αυτό, είναι προτιμότερο να αποφεύγετε ποτά πλούσια σε κενές θερμίδες,  όπως τα κοκτέιλ και να επιλέγετε ξηρό κρασί ή μπύρα που περιέχουν και ωφέλιμα συστατικά. 

Παραμείνετε ενυδατωμένοι. Πίνετε νεράκι καθόλη τη διάρκεια της ημέρας για να παραμείνετε ενυδατωμένοι, να έχετε ενέργεια, και να ρυθμίζεται καλύτερα την όρεξή σας. 

Περιορίστε την κατανάλωση γλυκού έως 2 φορές την εβδομάδα. Απολαύστε το γλυκάκι σας κανονικά ως μέρος του προγράμματος σας, χωρίς τύψεις και χωρίς να κόψετε κάτι άλλο από την διατροφή σας.  

Και πάνω από όλα αγαπήστε το σώμα σας, και απολαύστε χωρίς άγχος το καλοκαίρι σας.

Καλό καλοκαίρι!